26 Ocak 2012 Perşembe

MERHAMET

Tasavvufta önem verilen konulardan biri de, çok merhametli olmaktır. Hâlık'tan ötürü mahlûku sevmek, hizmet etmektir.

Bahaddin Nakşibend(ks) Hazretleri 21 sene hizmet ettiğini bildirerek şöyle der; ''Bu yola vusul oldum. Hocam bana şöyle bir emir verdi; 7 sene sokakları temizleyeceksin. İnsanlara ve tüm canlılara zarar verecek nesneleri kaldıracaksın. Bu emri cana minnet bildim. Seve seve verilen vazifeyi icra ettim. 

Bundan sonra yine hocam bana insanlara hizmet emri verdi. Ve bu vazifeyi de severek engin bir gönül ve tevâzu ile yerine getirdim. Bulunduğum beldede hasta, muhtaç, âciz kim varsa, hepsine gereken yardımı yaptım ve 7 sene hizmet ettim. 

Yine hocam bana, ''Bahaddin bu vazifen tamam oldu. Şimdi muhtaç hayvanata hizmet edeceksin. Onlara ne gerekiyorsa yardımlarına koşacaksın,'' buyurdu. ''Bu vazifeyi de memnuniyetle kabul ettim. Her çeşit hayvana 7 sene hizmet ettim. Kedi, köpek, kurt, kuzu, kuş, böcek vs hepsine. Böylece 21 sene tamam oldu,'' diyerek bütün canlılara hizmetin bu yolun bir düsturu olduğunu ilan eder. 

Hatta bu yolda istenilen şey isar ehli olmak, kardeşini kendine tercih etmektir. Bu kudsi yol nefisperestliği asla kabul etmez. Her nevi infak ehli olmayı ön görür. Bir ayet-i kerimede Yüce Allah(cc) buyurur, ''Merhamet ediniz ki, merhamete mazhar olasınız.'' Merhamete mazhar olmanın yolu, merhametli olmaktan geçiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder