30 Ocak 2015 Cuma

MENKIBE

Hz.Musa'nın(as) Cennet Komşusu

Hz.Musa(as) birgün 'Ya Rabbi! Cennette benim komşum kim olacak bana bildir de gidip onunla görüşeyim..' dedi. Musa'ya(as) şöyle vahyedildi; 'Falanca beldeye git, orada çarşının başında bir kasap dükkanı var. O dükkanın sahibi olan kasabı gör, o benim veli kulumdur.
Yalnız bilesin ki onun çok önemli bir işi vardır. Çağırırsan gelmez. İşte o kasap senin cennet komşundur.'

Musa(as) bildirilen yere gitti. kasabı buldu ve ona 'ben sana misafir geldim' dedi. Kasap Hz.Musa'yı(as) tanımıyordu. Ona 'hoşgeldin' dedi ve işi bitince evine götürdü, ikramlarda bulundu. Çömlekte et pişmekteydi. O etten Hz.Musa'ya(as) ikram etti ve 'benim bir işim var' diyerek etlerden bir kısmını alıp yanından ayrıldı. 

Hz.Musa(as) merak etti ve gizlice kasabı takip etti. Kasap yandaki odaya girdi, duvarda asılı büyükçe bir zembili indirdi. Zembilde çok ihtiyar, mecalsiz bir kadın vardı. Kadına küçük küçük parçaladığı etleri yedirdi. Kadının karnını doyurduktan sonra altındaki kirlenen bezleri aldı, yerine temizlerini koydu. Ellerini yıkayıp Musa'nın(as) yanına döndü. 

Musa'nın(as) yemeği yemediğini görünce niçin yemediğini sordu. Musa(as) 'sen bana zembildeki sırrı söylemedikçe bir lokma bile yemem' dedi. Bunun üzerine kasap 'madem ki merak ettin anlatayım. Bu zembildeki benim yaşlı anamdır. Çok yaşlı olduğundan takatten düştü. Evde bakacak kimsem de yok. Evleneceğim fakat hanımım annemi incitir, üzer diye evlenmedim. İşe gittiğimde herhangi bir hayvan kendisine zarar verir korkusuyla zembile koyuyorum. Hergün iki defa yemeğini yediriyor, diğer hizmetlerini görüp rahatlıkla işime gidiyorum. 

Musa(as) kasaba 'sen yemeğini yedirirken dudakları kıpırdayıp bir şeyler söyledi, sende amin dedin, bunu açıklar mısın?' Kasap cevaben; 'Annem her hizmet edişimde Allah seni cennette Musa'ya komşu eylesin! diye dua eder, ben hiç ihtimal vermediğim halde bu duaya amin derim, ben kimim ki o büyük peygambere komşu olayım?' 

O ana kadar kim olduğunu saklayan Hz.Musa(as) buyurdu ki; Ey Allah'ın sevgili kulu! Ben Musa'yım, beni sana Allah gönderdi, annenin rızasını kazandığın için cennete ve orada benimle komşuluğa hak kazandın!' 

Hadis-i şerifte Efendimiz(sav) buyurmuştur ki; 'Allah'ın rızası ana ve babanın rızasındadır. Allah'ın gazabı ana ve babanın üzüntüsündedir.'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder