5 Kasım 2013 Salı

MUHTELİF HADİSLER

Hz.Muaz bin Cebel(ra) der ki; Resûl-ü Ekrem'e geldim ve 'Bana bir tavsiyede bulun' dedim. Efendimiz(sav) şöyle buyurdu; 'Elinden geldiği kadar Allah'a karşı takva sahibi ol. Bulunduğun her taşın ve her ağacın yanında Allah'ı zikret, işlediğin kötü işten dolayı da gizlisine gizlice, açığına açıkça Allah'a tövbe et.''

''Zekâtınızı vermekle malınızı muhafaza, fukaraya tasadduk ile hastalarınızı tedavi, dua ve tazarru ile belâ ve mesâibi reddediniz.''

''Kim kendisine sığınanın dileğini imkânı olduğu halde keser, ikmal etmezse, Allah-ü Tealâ da onun dileğini kat eder(yani keser).''

''Oruç kalkandır, biriniz oruç tuttuğu gün kötü söz söylemesin ve kavga etmesin. Şayet biri kendisine söver ve çatarsa (ben oruçluyum) desin.''

''Beni zikredin ki, Ben de sizi zikredeyim. Bana şükredin, küfrân-ı nimette bulunmayın.'' Hadis-i kudsi
Not: Küfrân-ı nimet; nimeti inkâr veya inkâr edercesine vefasızlıktır. 

''Siz beni tezellül ile (yani boynu bükük) zikredin, Ben de sizi fazilet ve şerefinizi artırarak zikredeyim. Siz Beni şükür duygusuyla zikredin, Ben de nimetinizi artırayım. Siz Beni dua ile zikredin, Ben de sizi cehennem azabından kurtuluşla zikredeyim. Siz Beni halkın içinde zikredin, Ben de sizi meleklerin içinde zikredeyim.'' Hadis-i kudsi

''Müminin üç kalesi vardır; zikrullah, Kur'an ve mescid.''

''İftarda acele ediniz, sahuru geciktiriniz. Sahur yapınız! Çünkü sahurda bereket vardır.''

''Her şeyin bir zekâtı(temizlenme usûlü) vardır. Bedenin zekâtı da oruçtur. Oruç sabrın yarısıdır.''

''Kim Ramazan orucunu onun farz olduğuna, faziletine inanarak ve Allah rızasını gözeterek tutarsa, Allah da onun geçmiş günahlarını bağışlar.''

''Yalanla, gıybetle zedelenmeyen oruç fenalıklara karşı siperdir.''

''Her kim bir ruhsat(mazeret) olmaksızın Ramazan'dan bir gün orucu kasten bozsa da ona mukabil bir yıl oruç tutsa, yine hakkını ödeyemez, o bir günün faziletine eremez.''

''Allah-ü Tealâ ve melekleri sahura kalkanları selâmlar.''

''Sizden iftar edecek olunca hurma ile iftar etsin, hurma berekettir. Bulamazsa su ile iftar etsin, su tertemizdir, paktır.''

''İftardan sonra(yemeğe başlamadan) 'Allahümme leke sumtu ve alâ rızkıke eftartu' 'Ey Allahım! Senin rızan için oruç tuttum ve ancak verdiğin rızıkla iftar ettim' diye dua buyursun.''

''Oruç tutunuz, sıhhat bulunuz.''

''Oruç, oruçluya yakışmayan şeylerle zedelenmedikçe (oruç tutan için) bir kalkandır. Denildi ki, 'Kişi onu ne ile zedeler?' Efendimiz(sav) cevaben buyurdu ki; 'Yalan ve gıybet ile nice oruç tutanlar vardır ki kendisine orucundan kuru bir açlıktan başka bir şey kalmaz. Geceleri nice namaz kılanlar vardır ki (teravih, teheccüd) namazlarından kendilerine kalan yalnızca uykusuzluktur.''

''Kim oruçluya bir hurma ile veya bir içimlik su ile ve bir tadımlık süt ile iftar ettirirse, Allah-ü Tealâ ona aynı sevabı (yani oruç sevabını) verir.''

''Bir adam gelerek; Ya Resûlallah! Hangi sadaka ecir bakımından daha üstündür? dedi. Efendimiz(sav) cevaben; Ramazan-ı Şerif'te verilen sadaka, buyurdu.''

''Söylemediğim bir hadisi kasden bana isnat edip, rivayet eden kimse kendisine Nâr-ı Cahim'den(Cehennem ateşi) yer hazırlasın.''

''Medine-i Münevvere'de bir Ramazan-ı Şerif'i tutmak, diğer beldelerin bin Ramazan'ından ,kezâlik bir Cuma namazını orada kılmak diğer beldelerin bin Cuma'sından efdaldir.''

''Beyt-i Şerif'te (Kâbe'de) edâ olunan salâtın (namazın) biri, diğer mahallerde edâ olunan namazların yüz binine ve benim mescidimde kılınan namazın biri, aynı şekilde başka yerlerde kılınan namazların binine ve Beyt-i Makdis'te (Kudüs'te Mescid-i Aksa) edâ edilen namazın biri dâhi, sair yerlerde kılınan namazların beşyüzüne denktir.''

''Zemzem suyu ihlasla ve yakîn ile içilirse her derde devâdır.''

''Kabrimi ziyaret eden kimseye şefaatim vacip olur.''

''Vefatımdan sonra kabrimi ziyaret eden mümin, hayatımda beni ziyaret etmiş gibi olur.''

''Bir babanın oğlu(evlâdı) için duası, bir peygamberin ümmeti hakkındaki duası gibi makbuldür.''

''Şüphesiz Cenâb-ı Hakkın kulları içinde en ziyade sevdiği kimse, insanlara nasihat edenlerdir.''

''Cenâb-ı Hakkın yanında tövbekar olan gençlerden sevgili bir şey yoktur.''

''Şüphesiz Cenâb-ı Allah ibadete devam eden gençleri melâike-i kirâm'a gösterip onlarla mübahat(onların halinden hoşlanıp meleklere karşı onlarla iftihar) eder.''

''Şeriata aykırı bidatlerden birinin def'i için veyahut sünnet-i seniyyemden birinin icrası için ahadis-i şerifemden birini ümmetime tebliğ eden cennetliktir.''

''Nefsini arıtmaya ve insanların kalplerini temizlemeye yardımcı olan hadisi şeriflerimden ümmetime tebliğ için kırk hadis ezberleyip, yerinde sarfeden kimseyi yevm-i kıyamette şefaati mahsusama dahil ederim.''

''Aşura gecesini ihya eden, Allah'a mukarreb melekler gibi ibadet etmiş olur.''

''Aşura günü için bu günün faziletini talep ediniz. Bugün Allah'ın diğer günlere tercih ettiği mübarek bir gündür. Bu günü kim oruçla geçirirse Cenâb-ı Hak o kimseye melekler, nebiler, resûller, şehitler ve salihlerin ibadetlerinden bir pay ayırır.''

''Kim aşura günü dört rekât namaz kılar, her rekâtında bir Fatiha, elli İhlas okursa Allah onun gelecek elli senelik günahını bağışlar ve ona mele-i alâ'da nurdan bir minber inşa eder.''

Hz.Ali'den(ra) rivayetle; ''Aranızda birbiriyle kırgın olanlar varsa aralarını düzeltin. Böyle yapmanız sizin için pek çok namaz ve oruç tutmanızdan efdaldir.''
Not: Bu oruç ve namaz nafile olanlardır. 

''Kim bir gıda maddesini dürüstçe (hile karıştırmadan) satarsa, onu tasadduk etmiş gibi olur.''

''Allah katında en sevimli amel, Allah için sevmek ve Allah için buğzetmektir.''

''Her hangi biriniz bir din kardeşinizi seviyorsa bunu ona söylesin. Kardeşim seni Allah için seviyorum, desin.''

''Bir defasında Efendimiz(sav) sahabiye İslâm'ın en kuvvetli bağı nedir? diye sual buyurdu. Sahabiden bazıları namazdır, dediler. Efendimiz(sav), Evet namaz çok kuvvetlidir fakat bağ değildir, dedi. Bir başka sahabi oruçtur dedi. Efendimiz(sav) ona da aynı cevabı verdi. Cevap olarak ise, İslâm'ın en kuvvetli bağı birisini Allah için sevmesi ve Allah rızası için müminlere yardım etmesidir, buyurdu.''

''Hiçbir kimse bir başkasını yerinden kaldırıp oraya kendisi oturmasın. Ancak genişletin, yer açın. Allah da size genişlik versin.''

Hz.Ebu Zer'den(ra) rivayetle; Kardeşine gülümsemen bir sadakadır, iyi olanı tavsiye etmen kötü olandan alıkoyman sadakadır, yolunu kaybedene yol göstermen sadakadır, gözü sakat olan için görüvermen(yani görmesi gereken hususlarda yardımcı olman) sadakadır, yoldan taş, diken, kemik gibi manileri kaldırıp atman sadakadır, kendi kovandan başkasının kovasına su boşaltman sadakadır.''

''Amellerin en efdali ilk vaktinde kılınan namazdır.''

''Kolaylaştırın zorlaştırmayın, sevdirin tiksindirmeyin.''

''Davet edildiğiniz zaman icabet edin (helâl dairede olmak şartıyla).'' Bu haberi duyan Hz.Ömer(ra) oruçlu bile olsa düğün ve diğer davetlere icabet ederdi. Nafile oruç tutuyor ise davete gittiğinde bozar, daha sonra kaza ederdi. Şayet farz veya vacip oruç tutuyor ise Allah Resûlü'nün bu emrine itaat edebilmek için orucunu bozmadan da olsa davete icabet ederdi.

''En büyük dert günah derdi, onun ilacı da gece karanlığında istiğfar etmektir.''

''İnsanlardan bana en yakın olanlar kim ve nerede olursa olsun Allah'a karşı takva sahibi olan muttakilerdir. Şüphesiz benim dostlarım müttakilerdir.''

''Kul mahzurlu şeylere düşme endişesiyle mahzuru olmayan bazı şeyleri de(şüpheli) terk etmedikçe gerçek müttakilerin derecesine ulaşamaz.''

''Ben bir ayet biliyorum, şayet insanlar onu tutsalardı hepsine de kâfi gelirdi. O ayet; (Kim Allah'a karşı takva sahibi olursa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder.)'' Talak Sûresi(2) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder