29 Mart 2012 Perşembe

KUR'AN'A KARŞI EDEP

O Kur'an ki, Yüce Mevlâ'nın kelâmıdır. Kur'an-ı Azimüşşan'a saygı ve edep, Allah'a(cc) saygı ve edep sayılır.

27 Mart 2012 Salı

İSLAM'A KARŞI EDEP

İslam'a karşı edep; başta İslam'ın ana şartı olan kaideleri yerine getirmekle beraber, bu vazifeleri İslam'ın bildirdiği şekilde sünnet-i seniyyeye uygun olarak iç derinliği, saygı, duyarlılık, tevâzu ve edep içerisinde, şartlara uygun olarak îfa etmektir.

26 Mart 2012 Pazartesi

RESULULLAH'A(SAV) KARŞI EDEP

Yüce Allah(cc) Kur'an-ı Kerim'de açık ifadelerle bildirir ki; ''Sesinizi Resul'ün sesinden fazla yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi Peygamber'e yüksek sesle bağırmayın. Öyle yaparsanız siz farkına varmadan amelleriniz boşa gider.''

20 Mart 2012 Salı

ALLAH'A(CC) KARŞI EDEP

''Hayâ imandandır ve hayâlı olan kimse cennettedir. Hayâsızlık ise kalbin katılaştığındandır. Kalbi katı olan da cehennemdedir.''

15 Mart 2012 Perşembe

EDEP VE HAYÂ

Müminde olması gereken vasıflardan birisi de, edeptir ki çok mühimdir. Cümle resûl ve enbiyanın müşterek görüş ve beyanı olarak şu rivayet vardır; ''Utanmıyorsan istediğini yap.''

14 Mart 2012 Çarşamba

SAFFET, SAMİMİYET, TEVAZU

Tevâzu İslâmiyet'in özünde vardır. Tevâzunun zıddı benlik, kibir gibi vasıflardır ki, bunların izâlesi elzemdir. Çünkü İslâm bu gibi kötü vasıfları ortadan kaldırmıştır. Efendimiz(sav) bir hadislerinde buyurur; ''Ben kötü adetleri kaldırmak için gönderildim.'' Evet toplumlarda, fertlerde her bir kötü sıfat, amelin içine girmiş ve adeta tabiat halini almıştır. Onun içindir ki, Efendimiz'in(sav) beyanları içinde de 'kötü âdetler' tabiriyle beyân olunan pek çok mezmum sıfatın mevcudiyeti malûmdur. İslâm bütün kötü sıfatları ortadan kaldırmak için gelen bir sistemdir, denebilir.

7 Mart 2012 Çarşamba

TEBLİĞ VE DUA

Efendimiz'in(sav) bir de dua yönü vardır. O(sav); ''Duanız olmasa ne ehemmiyetiniz var!'' Furkan Sûresi(77) mealindeki ayetle ashabını, dolayısıyla ümmetini ikaz ediyordu.

5 Mart 2012 Pazartesi

İRŞATTA SAMİMİYET

İrşat insanı ne kadar samimi ise, söz ve davranışlarında o kadar müessir olur. Samimiyet olmazsa, anlatımdaki debdebe ve ihtişam hiçbir netice vermez. Allah(cc) buyurur; ''Sen istediğini hidayete erdiremezsin. Fakat Allah istediğine hidayet verir.'' Kasas Sûresi(56)

4 Mart 2012 Pazar

TEBLİĞ VE ÇİLE

Tebliğ ve irşat vazifesinin çile ve ızdırapla içiçe olması ilâhi bir takdirdir. Peygamberlerin hayatlarına baktığımızda bu durum açıkça ortaya konmuş olur.

1 Mart 2012 Perşembe

İLİM-TEBLİĞ MÜNASEBETİ

Emr-i bil maruf, nehy-i anil münker yapacak insanların ilimle mücehhez olmaları esastır. Zira ilim ile tebliğ aynı hakikatin iki yüzü gibidir. Onun için tebliğ insanı müntesibi olduğu dini, o dinin ihtiva ettiği gerçekleri başkalarına anlatmadan önce kendisini, tebliğ edeceği din adına iyice yetiştirmek zorundadır.